kolmapäev, 22. juuni 2016

Vellost, minu vennast



Lugesin oma suure venna Vello Vaheri jõudmisest Ameerika talendisaatesse ja ega ma ausalt öelda eriti üllatunud. Nii kaua, kui Vellot mäletan, on ta järjekindlalt ja jonnakalt oma asja ajanud. Tähtkujult on ta sõnn nagu minagi, nii et selline kangekaelsus on mulle vägagi tuttav.

Kui ma väike olin (Vello on minust 13 aastat vanem), siis ma olin oma suure venna üks suuremaid fänne - käisin alati vaatamas, kui ta Rakveres esinemas käis, ei jätnud vahele ühtki telesaadet, kus ta esines, ja kogusin temast kõnelevaid ajalehe- ja ajakirjaartikleid. Kuna Vello kasvas pärast oma vanemate (kellest üks oli minu isa) lahutust oma ema juures Tallinnas, siis minu lapsepõlves me eriti kokku ei puutunud, küll aga hiljem.

Kui ma kahekümnendates olin, siis ajas mind väga närvi see, kuidas Vello, kel oli selleks ajaks juba neli või viis last, minult kogu aeg päris, et mitu last mina kavatsen saada. Loomulikult mitte ühtki, vastasin ma siis. Nüüd mõtlen, et viis last oleks täitsa vahva.

Kui mul endal prokurörina luulekogu ilmus ja minust mitmes ajalehes ja ajakirjas lood ilmusid, siis viskasime Velloga nalja, et kas oleks õigem öelda, et Irja Vaher on Vello Vaheri õde või et Vello Vaher on Irja Vaheri vend. Mina pooldasin viimast, Vello esimest varianti ning kokkuleppele me ei jõudnudki :).

Eks me oleme Velloga tülitsenud ka. Päris palju. Näiteks kui ma portugallase J'ga kohtusin ja tema juurde Lissaboni elama läksin, siis helistas Vello mulle ja sõimas mind napakaks. Sest vaadake, Vello on üks suuremaid Eesti patrioote ja talle lihtsalt ei mahtunud hinge, et tema väike õde mingi portugallasega semmib. Siis käis portugallane Eestis ja Vello jõudis juba tema kui tulevase õemehega leppida, kui ma kohtasin Innot. Siis jagelesime Velloga jälle - Vello on nimelt suur pereväärtuste austaja ning tal oli Inno eelmisest perest kahju. Saan ka sellest aru.

Siis jagelesime veel päranduse ja rahade ja ma ei mäletagi enam, mille pärast veel. Aga täna on mul igatahes Vello pärast hea meel ja ma hoian talle pöialt, et tal ses talendisaates hästi läheks.

Vello, isa oleks sinu üle uhke.

Kommentaare ei ole: