reede, 17. november 2017

Portugal ahvatleb eestlasi. Väga tore! :)



Lugesin, et Riigikogu liige Tiina Kangro ostis Portugali maja. Coimbra kanti, kus loodab tööst vabal ajal puhata ja pensionipõlve pidada.

Väga tore, et eestlased on lõpuks ometi aru saanud, et Portugal on palju lahedam kui Itaalia ja Hispaania! Esiteks on seal inimesed palju toredamad (olen reisinud ka Itaalias ja Hispaanias, tean) ja teiseks on seal kõik (toit, riided, kõik, kõik, kõik) palju odavam. Kuna Coimbra kanti kimbutasid sel suvel hirmsad, ohvriterohked metsatulekahjud, siis võis Kangro tolle maja kätte saada väga odavalt. Mina ise olen näinud Portugali väikelinnades maju ka tuhande euroga müügis.

Tõsi, ise Coimbra kanti ei ostaks. Coimbrasse, jah, võib-olla küll, aga kindlasti mitte selle lähedal olevatesse metsaga ümbritsetud väikelinnadesse. Nagu näiteks toosama Oliveira do Hospital, mille lähedal olevas külakeses me ise 2016. aasta suvel redutasime. Seal on suvel lihtsalt nii palav, et ära võib surra, ja teiseks on selle ümber metsad, mis võivad palavate ilmadega põlema minna. Teine ohtlik piirkond on Alentejo sisemaa. Minu sõbral Fredil on seal maamaja ning kui ma veel J'ga koos elasin, siis põgenes Fred kord ühel eriti palaval suvel sealt Lissaboni. Me õhtustasime J'ga parajasti ühes ookeaniäärses restoranis, kui nõgise näoga Fred meie juurde astus ja ütles, et sõitis just läbi metsa, tuli kahel pool teed lõõmamas, ning oli selline tunne, nagu sõidaks läbi põrgu. Vot sellist tunnet ei tahaks küll kogeda. Loodan, et Tiina Kangro on sellisteks põlenguteks valmistunud.

Mina soovitaks neil, kes Portugali elamist soetada kaaluvad, pigem Lissaboni lähedasi väikelinnu kaaluda. Näiteks Setubali, Sintrat või Cascaisi. Kõik nad asuvad ookeani ääres ning seal on suviti päris mõnus. Kõik minu sõbrad, kes elavad aastaringselt Lissabonis, „põgenevad” suviti Cascaisi. Väga ilus koht on ka Alentejo piirkonnas asuv ookeaniäärne Vila Nova de Milfontes, kus me kord J'ga suvitasime. Võtmesõna ongi ookeani lähedus. Ilmselt on seal majad tiba kallimad kui Coimbra ümbruses, aga no turvalisus maksab ka midagi lõppude lõpuks.

Kui ükskord ise Portugali midagi ostan, siis kindlasti ookeani lähedale ja kindlasti mitte kaugele mu armsast Tejo jõest :). Aga Portugal on parim maa, kuhu omale talvekodu vaadata, see on kindlamast kindlam :).

Pildil mina 2004. aasta suvel Vila Nova de Milfonteses puhkamas.